צוק איתן: עליה של מעל 383% במקרי האנטישמיות בעולם

    דוד קורצווייל No Comments on צוק איתן: עליה של מעל 383% במקרי האנטישמיות בעולם
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עלייה דרמטית בתקריות האנטישמיות ברחבי העולם והחמרה משמעותית באופי ההתקפות

    בעיצומה של המתקפה של חמאס על ישובים ברחבי ישראל וכניסתו של צה"ל לרצועת עזה, במסגרת מבצע 'צוק איתן',
    התעורר גל אנטישמיות מאסיבי ששטף את רחובות אירופה, ארה"ב, דרום אמריקה ומקומות נוספים.

    מרכז התקשורת של ההסתדרות הציונית העולמית, ערך ההשוואה בין מספר האירועים האנטישמיים שהתרחשו קודם למבצע 'צוק איתן' ולאחריו. על פי הממצאים עולים נתונים מדאיגים לפיהם ישנה עלייה דרמטית במקרי האנטישמיות ברחבי העולם.

    במהלך חודש יולי 2014, נרשמו כ-318 תקריות אנטישמיות לעומת התקופה המקבילה בשנת 2013 שנרשמו 66 תקריות נתון זה מעיד על עליה של מעל 383% במקרי האנטישמיות. בין האזורים שבהם נבדקו מספר מקרי האנטישמיות נמנים: אירופה, דרום אמריקה, דרום אפריקה, מקסיקו, מרכז אמריקה, אוקיאניה, ארצות הברית וקנדה . על פי הדיווחים, נרשמה עלייה משמעותית של436% במקרי האנטישמיות באירופה, עלייה של 1200% באנטישמיות בדרום אמריקה , גידול של 600% בדרום אפריקה, עליה בשיעור 800% באוקיאניה, עלייה של 127% בארצות הברית ועלייה של 100% בקנדה. כמו כן ישנה יציבות בכמות המקרים האנטישמיים במקסיקו ובמרכז אמריקה.

    בנוסף, ישנה החמרה משמעותית באופי התקיפות על רקע האנטישמי שכולל גילויי אלימות פיזית קשים, כדוגמת: המקרה של נערים שהסתערו על אוטובוס הסעות של ילדים בסידני אוסטרליה, זריקת אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים בצרפת,
    תקיפת יהודי באלת בייסבול בפריז, השלכת בקבוקי תבערה בטולוז ובגרמניה, השחתת מכוניות במיאמי ביץ' ארה"ב, זריקת רימוני עשן בבודפשט ומקרים נוספים.

    למרות שלא ניתן להצביע באופן גורף על הקשר שבין אירועי אנטישמיות למצב המדיני והביטחוני בארץ, חלק גדול מהמקרים האנטישמיים לובו על ידי פעילים אנטי ישראליים בהפגנות, בפעולות ונדליזם, תקיפות יהודים, הצתות בתי כנסת, גילויי אנטישמיות ברשת האינטרנט ועוד.



    0 תגובות